Hvorfor jeg har valgt antiinflammatorisk kost

At leve antiinflammatorisk går i overordnede træk ud på, at spise en kost bestående af en masse farverige grøntsager og frugter (især grønne bladgrøntsager og mørke bær), krydderurter og krydderier, gode fedtsyrer samt diverse frø/kerner, bønner/linser samt rodfrugter. Dog kan kosten ikke stå alene, og man skal derfor tænke på flere aspekter for at få en krop i balance.  

Mine valg

Jeg har valgt at leve efter de antiinflammatoriske principper, da jeg den vej igennem kan holde min sygdom nede. Jeg kan gennem kosten minimere mit indtag af medikamenter, der ellers skal til for at nedbryde den skadelige form for inflammation i min krop. Inflammation er normalt vis en god ting, da det hjælper immunforsvaret med at holde kroppen sund og rask. Hos mig er inflammationen med til at omdanne mine muskler til knoglemasse.

Personligt har jeg besluttet, at jeg samtidig vil minimere mit kød-indtag til 1-2 gange pr. uge. Det passer med de dage, hvor jeg spiser sammen med andre. Det gode ved antiinflammatorisk kost er nemlig, at det ikke er nødvendigt at følge det hele til punkt og prikke. Det gælder i stedet om at finde den form, som passer en bedst. Derved er det også nemmere at holde sig til planen. Det betyder samtidig, at det der er godt for mig, ikke nødvendigvis er godt for alle andre.

Formål

Mit formål med denne hjemmeside er, at dele ud af min viden om det at være syg med en kronisk sygdom. Herunder hvilke erfaringer jeg har gjort mig gennem en grønnere kost. Dette kan være erfaringer i køkkenet, hvordan kroppen reagere på forskellige madvarer i bestemte perioder mv.

Share this...
Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook

Tilmeld dig mit nyhedsbrev

Vi gemmer dine private data, og deler dem kun med tredjeparter, der gør denne ydelse mulig - Læs mere på http://julieshelbred.dk/cookie-og-privatpolitik/

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *